Як отримати компенсацію за втрачений або пошкоджений багаж

Ви прилетіли, а багаж – ні? Або прилетів, але не весь? Хто винен, як діяти і чого реально добитися? Ми підготували для вас детальну інструкцію на випадок втрати, пошкодження багажу або недостачі речей. Збережіть та вчіться відстоювати свої права.

Найчастіші причини проблем з багажем:

  • збій при завантаженні: не встигли перевантажити або відправили не тим рейсом. Чим коротше стикування, чим пізніше ви прибули на реєстрацію, тим вище ризик не побачити на стрічці в аеропорту призначення свій чемодан;
  • помилки при оформленні багажу в аеропорту відправлення;
  • зайві багажні бирки. Якщо залишаєте їх на валізі, одного разу багаж може полетіти в іншому напрямку;
  • неуважність: якщо чемодан стандартний і без особливих прикмет, хтось може помилково прийняти його за свій;
  • недбале ставлення. всі хоч раз бачили, як вантажники кидають валізи, від чого ті втрачають коліса, ручки, а іноді і розбиваються.

Що робити, якщо багаж пошкоджений?

Знявши чемодан зі стрічки, уважно огляньте його на предмет пошкоджень. Докоряти можна тільки до того, як ви звлишите контрольну зону аеропорту. Щось не так? Ось порядок дій:

  1. Йдіть на стійку служби розшуку багажу – вона може називатися Lost and Found, Lost luggage, Baggage Claim або Passenger Service. Не знайшли? Запитайте будь-якого співробітника аеропорту, куди звернутися.
  2. На стійці розповідаєте, що сталося, після чого складається акт про пошкодження або крадіжку багажу (Damage and Pilferage Report). Вам дадуть документ з унікальним номером, на який потрібно буде посилатися при будь-якому контакті з авіакомпанією з приводу інциденту.
  3. Протягом 7 днів (або 21 дня, якщо багаж затримали) потрібно написати претензію і відправити її авіакомпанії на мейл, вказаний у відповідному розділі сайту. Вкажіть в листі бажану суму компенсації, прикладіть до неї копії складеного в аеропорту акту, квитка, багажної бирки і фото пошкодженого багажу.
  4. Коли претензія буде розглянута, з вами зв’яжеться представник служби по роботі з клієнтами і озвучить рішення. Як правило, на це у авіакомпанії є 3-6 месяцев.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ  Що таке скі-пас і скільки він коштує

Із багажу щось пропало: як діяти?

Так само, як при пошкодженні багажу. Не виходячи з аеропорту, складаєте акт, протягом 7 днів відправляєте претензію в авіакомпанію, приклавши необхідні документи. Треба якомога докладніше описати те, чого недорахувалися, і вказати вартість кожного предмета (в ідеалі – підтвердити чеками).

У кожної авіакомпанії є список того, що не можна перевозити в зареєстрованому багажі. Якщо пропало щось з забороненого, отримати компенсацію не вдасться.

Багаж пропав: що робити?

Без паніки! У 79% випадків багаж знаходять і повертають власнику протягом 72 годин. Насамперед переконайтеся, що чекаєте його у потрібній стрічки (над нею має бути табло з номером вашого рейсу), а потім – в тому, що він в принципі повинен бути на стрічці. Лижі, сноуборди та інше спортивне спорядження, а також дитячі коляски видають на стійці для негабаритного багажу, яка знаходиться в тому ж залі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ  З якими симптомами захворювання краще відмовитися від перельоту

Не знайшовся? Дієте так:

  1. Звертаєтеся в службу розшуку багажу.
  2. Складається акт про неналежне перевезення багажу (Property Irregularity Report).
  3. Багаж реєструється в міжнародній системі WorldTracer, йому присвоюється номер, за яким ви зможете самостійно перевіряти статус заявки.
  4. Якщо ви прилетіли в країну, в якій не проживаєте постійно, призначена компенсація на предмети першої необхідності. Іноді на стійці Lost and Found видають набори із зубною пастою, щіткою, гребінцем, бритвою, шампунем і т.п., а частіше авіакомпанії виплачують близько 50 USD на їх покупку. Якщо в цю суму ви не вклалися, збирайте чеки – протягом 21 дня з моменту, коли багаж повернуть, можна відправити претензію і вимагати відшкодування витрат.
  5. Доставити вам багаж, як тільки він знайдеться, повинні безкоштовно.

На пошуки у авіакомпанії є 21 день, після чого багаж визнають зниклим. Вимагати компенсацію його вартості можна протягом двох років з дати прибуття рейсу. Для цього потрібно відправити авіакомпанії претензію, приклавши до неї копії акту, квитка, багажної бирки, квитанції про оплату наднормативного багажу та інших документів, що підтверджують ваше право на загублені речі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ  Чи потрібно залишати чайові в готелі

Розмір компенсації залежить від того, яку конвенцію ратифікувала країна, де зареєстрована авіакомпанія: Варшавську або Монреальську (українські перевізники відносяться до цієї групи). У першому випадку доведеться задовольнятися 20 USD за кілограм, у другому можна отримати до 1 131 SDR (Special Drawing Rights / Спеціальні права запозичення), на даний момент 1 SDR = 1 USD. Якщо у вас є чеки, що підтверджують вартість речей у валізі, прикладіть їх до претензії – це допоможе отримати більше.

Мінімізуємо ризик: 5 порад мандрівникам

  1. Після кожної поїздки знімайте з валізи багажні бирки.
  2. Купіть адресну бирку, впишіть в неї свої контакти і повісьте на багаж. Якщо хтось візьме його помилково, речі повернуться до вас швидше.
  3. Прикрасьте валізу наклейками або купіть яскравий чохол. Це знизить ризик плутанини на стрічці та спростить вам опис «особливих прикмет» в разі пропажі.
  4. Якщо летите з пересадками, але рейсами однієї авіакомпанії, оформляйте багаж відразу до пункту призначення.
  5. Приїжджайте в аеропорт до початку реєстрації.

Крім документів, грошей і дорогої техніки рекомендуємо пакувати в ручну поклажу ліки, зарядний пристрій для телефону і одну зміну одягу. Стане в нагоді як в разі затримки рейсу, так і при втраті багажу.